وزیر اطلاعات: جمهوری اسلامی با تفرقه اندازان بین شیعه و سنی مقابله می کند/ وحدت شر دشمنان را دور می سازد

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه وحدت شر دشمنان را دور می سازد، گفت: جمهوری اسلامی با تفرقه اندازان بین شیعه و سنی مقابله می کند.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ همایش وحدت شیعه و سنی با حضور حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه، فرمانده منطقه چهارم ندسا و جمعی از علمای شیعه و اهل سنت در منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین علوی، وزیر اطلاعات در این مراسم با تبریک هفته وحدت،‌ اظهارکرد: برادران شیعه و سنی سالیان سال است که در منطقه جنوب با وحدت و تفاهم و همدلی زندگی می کنند و به برکت انقلاب اسلامی این برادری و صمیمیت جان تازه ای گرفت و به تبع آن در سراسر منطقه و دنیا این هم گرایی بین مذاهب مختلف به وفور دیده می شود.

 

وی، با بیان اینکه وحدت بین شیعه و سنی، انقلاب ما را قدرتمند تر و استوارتر کرد، افزود: امت اسلام از نظر قرآن یک خانواده است و همه اعضای آن مثل اعضای خانواده باید با یکدیگر برادر باشند و آن روحیه ای که بر اعضای خانواده حکم فرماست، امت اسلام نیز باید از آن روحیه تبعیت کنند.

 

علوی، با اشاره به اینکه جامعه همواره نیازمند وحدت است، ادامه داد: وحدت حکم این را ندارد که در مواقع بیماری از آن استفاده نماییم یا اینکه هنگامی که دشمن پدیدار شد به سمت و سوی وحدت بشتابیم، بلکه وحدت حکم غذا را دارد که در هر شرایطی انسان میل به خوراک دارد، پس وحدت همیشه باید در جامعه وجود داشته باشد.

 

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در این اوضاع نابه سامان کنونی جهان برای اینکه کشتی خود را به ساحل نجات برسانیم باید وحدت داشته باشیم، تاکید کرد: اگر ملتی همه با یکدیگر برادر باشند و وحدت بین آن ها نمایانگر باشد خداوند چالش ها و گرفتاری ها را از سر آنها رفع می‌نماید، وقتی که دشمن وجود نداشته باشد وحدت می تواند باعث آبادانی و رونق شود و خیرات و برکات آن به مردم می رسد و اگر دشمنی نیز وجود داشته باشد وحدت شر آن دشمن را از ما دور می کند.

 

حجت الاسلام علوی، با اشاره به تقارن روز مبارزه با استکبار با میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) که می تواند اتفاق مبارکی باشد، تصریح کرد: امروز دشمن سیاستی را در پیش گرفته تا بتواند مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازد و خودش موج سواری و حکمرانی نماید.

 

وی خطاب به تفرقه اندازان بین شیعه و اهل سنت، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر هر حرکت تفرقه افکن و اختلاف انداز چه از سوی شیعه و چه از سوی سنی، مقابله می کند، در سال های گذشته عده ای که خود را به نزدیک به برخی از علمای بزرگ نشان می دادند و به مقدسات اهل سنت اهانت کرده بودند وزارت اطلاعات دفاتر آنها را در چند شهر تعطیل نمود.