در نشست گشت های رضویون مطرح شد؛ افزایش فساد اداری در پارسیان/ ترخیص کالاها از گمرک باید به صورت ریشه ای حل شود

نشست هماهنگی گشت های رضویون با حضور فرمانده سپاه، رئیس حوزه قضایی و بسیجیان پارسیان برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حسین عباسی، رئیس حوزه قضایی پارسیان در این نشست، به خدمات بسیج اشاره کرد و گفت: هر جا بسيج ورود كرد آن جامعه از بي نظمي خارج شد و به روال اصلي خود برگشت، در روستای قاسمعالي زمينه وقوع جرم و ناهنجاري كمتر شده و وضعيت اين روستا وضعيت مطلوبي شده و دهيار و شوراي روستا از من خواستند تا از شما بسيجيان تقدير و تشكر كنم، گشت هاي محله محور بايد تقويت شود ما در هر محله نيرو انتظامي نداريم ولي نيروی مقاومت بسیج وجود دارد و در جرائم مشهود مي توانيد ورود كنيد.

 

وی‌، با بیان اینکه نيروی بسيج در جهت اگاهي و روشنگري انتخابات ورود كند، عنوان کرد: با حضور پرشور مردم عیار چانه‌زنی نظام جمهوری اسلامی در منطقه و مجامع بین‌المللی افزایش‌یافته و اردوگاه‌های روبه‌زوال غرب سست و یاس و ناامیدی در جبهه غرب بیش‌ازپیش نمایان خواهد شد.

 

رئیس حوزه قضایی پارسیان، با اشاره به وضعیت نامطلوب ناهنجاري اجتماعي در شهرستان، گفت: گام دوم انقلاب، گام ازمون و خطا نيست و نبايد چنين ناهنجاري هايي وجود داشته باشد، دستگاه قضايي حمايت قاطع خودش را از نيروي ارزشمند بسيج اعلام مي كند ولي در اقدامات خود حتما حقوق شهروندي را رعايت كند، آينده جامعه و انقلاب وابسه به نگاه بسيج هست، هيچكس نسبت به ناهنجاري و جرم بي تفاوت نباشد.

 

عباسی، با بیان اینکه، فساد اداری در شهرستان افزایش یافته، تاکید کرد: فساد اداری، تصرفات دولتي و سواستفاده از عناوين دولتي باعث شده حجم شكايات به دادگاه زياد شود.

 

وی، يكي از سياست هاي دستگاه قضا را كاهش ورود پرونده ها به این دستگاه دانست و عنوان کرد: از شما بسيجيان مي خواهم اختلافات خانوادگي و جرائم خرد که در هر محله صورت می‌گیرد، صلح سازش رخ دهید و به ما گزارش دهید تا توسط دستگاه قضايي تقدير و تشكر نماییم.

 

رئیس حوزه قضایی پارسیان، به موضوع مهم جابجایی برخی اقلام توسط وانت بارها، اشاره و اظهار کرد: چرا باري كه براي شهرستان های ديگر منفعت دارد براي شهرستان ما باعث خطر شود؟ بارهایي كه از گمرك خارج مي شوند بايد به صورت ريشه اي حل شده، بازارچه اي مرزي احداث و اين مشكل رفع و اين كالاها در سطح شهرستان استفاده شود.

 

عباسی، برپایی میز خدمت در مساجد را گامی برای خدمت‌رسانی بیش‌تر به مردم و حل مشکلات آنان دانست و گفت: ما طرح هر مسجد يك حقوقدان را به زودي اجرا مي كنيم و نیاز است این طرح بیشتر بر پا شود.

 

رئیس حوزه قضایی پارسیان با اشاره به شنیده‌ها در واگذاری شائبه دار زمین در شرق شهرستان، گفت: در بحث صنعت هر جا ببنيم حقي از مردم ضایع می شود قاطعانه ورود مي كنيم، اگر ببنيم آن واگذاري ها كه در يكي از روستاها انجام مي شود براي منافع مردم خطري داشته باشد جلوی آن را می گیریم.

 

سرگرد رنجبری، فرمانده سپاه پارسیان، گفت: شما بسيجيان ديده بان جامعه اسلامي هستيد هرجايي حقی ازکسی ضایع می شود، حتما گزارش دهيد تا با انها برخورد قاطع صورت گيرد.

 

وی، با بیان این مطلب که گشت‌های رضویون در قالب گشتهای پیاده، موتوری و سواره انجام می شود ابراز کرد: مجموعه بسیج و سپاه تلاش دارد تا در کنار نیروهای ناجا و به عنوان مکمل و کمک این نیرو، برای امنیت محلات شهری و روستایی انجام وظیفه کند.

 

فرمانده سپاه پارسیان با اشاره به تشکیل هسته های مصلحین در جهت صلح و سازش و اختلافات خانوادگی، تاکید کرد: سال آينده يكي از گروه هاي كه باید در محلات تشكيل شود، گروه مصلحين هست كه هركس مي خواهد طلاق بگيرد ابتدا در گروه مصلحين همان محله بررسی و مشاوره شود و بعد از آن به هسته های مصلحین سطح شهرستان فرستاده شوند.